Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms och i svenska kronor. Du ser det totala beloppet att betala i kassan. Vid leveranser inom Sverige tas ingen fraktavgift ut vid ordrar över 500 kr, annars kostar den för närvarande 39 kr.

Vi förbehåller oss rätten att förändra priser.

Betalning genomförs med Klarna Checkout, med faktura eller kort.

Du fyller i dina uppgifter och det är Klarna som godkänner ditt köp.Fakturan hos Klarna aktiveras när paketet skickas från Grön Lycka Cosmetics AB. Klarna skickar fakturan till dig efter vad du angivit i dina kunduppgifter till Klarna. Vid försenad betalning är det Klarna som skickar ut påminnelse, och ni debiteras avgift enligt gällande lag.

Om du väljer att göra en retur måste du först betala fakturan till Klarna. När vi fått dina varor i retur kommer vi att göra en återbetalning till dig. Läs mer om retur nedan.

Har du frågor kring din faktura skall du alltid kontakta KLARNA.

Vid betalning via kort tar vi aldrig del av ditt kortnummer utan det sköts på säkrast möjliga sätt för dig som kund via kortföretagen.

För att handla via webbutiken måste du ha fyllt 18 år, i annat fall måste du ha målsmans tillstånd för att kunna beställa från oss.

Personuppgifter, PUL

När du lägger din beställning hos oss samt fyller i dina personuppgifter och e-postadresser godkänner du att vi lagrar och använder dessa i vår verksamhet för att fullfölja ordern gentemot dig och ge dig bästa service.

Grön Lycka lagrar de personuppgifter du lämnar vid beställning och registrering av konto på vår webbplats. Grön Lycka önskar ej motta personuppgifter från minderåriga under 18 år.

Grön Lycka använder dina personuppgifter i syfte att identifiera dig som användare och för att kunna leverera beställda produkter. För detta syfte kommer dina uppgifter att lagras, sparas och bearbetas samt vid behov presenteras för betalningspartner eller leverantör som behöver informationen för att kunna fullgöra sina åtaganden gentemot dig som kund. Ditt personnummer kommer också att behandlas i samband med köp då detta behövs i kreditupplysningssyfte.

Grön Lycka kan även komma att använda uppgifterna i marknadsföringssyfte och för intern statistik. Grön Lycka kan komma att dela uppgifterna med sina tjänsteleverantörer samt när det krävs på grund av lag, myndighetsföreskrifter, domstolsbeslut eller liknande.

Du har rätt att bli informerad om behandling av dina personuppgifter och ändamål med behandlingen. Du har även rätt att begära rättelse av felaktiga personuppgifter eller kräva att dina personuppgifter raderas. En skriftlig ansökan om sådan information, rättelse eller radering skickas till info@gronlycka.se.

Grön Lycka värnar om din personliga integritet och kommer inte lämna ut eller sälja dina personuppgifter vidare till någon annan tredje part. Inga personuppgifter lagras längre tid än vad som är nödvändigt. Du kan själv radera ditt konto eller kontakta oss så raderar vi ditt konto åt dig.

Leverans/leveranstid

Varorna skickas inom 1-2 arbetsdagar eller så fort som möjligt efter mottagen beställning om varan finns i lager. Normal leveranstid inom Sverige är 1-3 arbetsdagar.

Vi reserverar oss för slutförsäljning av en vara. Finns inte varan i lager återkommer vi till dig med en uppskattad leveranstid via e-mail.

Grön Lycka ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Grön Lycka inte kunnat råda över såsom exempelvis krig, naturkatastrof, strömavbrott, tekniska problem, brand, strejk, ändrade myndighetsbestämmelser, sjukdom eller liknande. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Grön Lycka dig dels i början dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Föreligger en befriande omständighet längre än två månader har både du och Grön Lycka rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

Outlöst paket

För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket om 150 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt att mottaga det i retur.

OBS! Har du valt faktura som betalningsalternativ i webbshoppen och inte hämtar ut ditt paket kvarstår kravet hos Klarna.

Om du inte hämtar ut ditt paket måste du ändå betala fakturan till Klarna. Om vi fått dina varor i retur kommer vi kontakta dig för att göra en återbetalning. Påminnelseavgifter återbetalas ej. Har du frågor kring din faktura skall du alltid kontakta KLARNA.

Ångerrätt och returrätt

Du som kund har full returrätt på beställda varor inom 14 dagar från det att du mottagit varan.

Ett mycket viktigt villkor måste uppfyllas för att ångerrätten/returrätten ska gälla. Varan skall vara oanvänd, i helt skick samt i obruten förpackning. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Vid köp av en produkt som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel så gäller inte ångerrätten.

Skicka tillbaka varan i samma emballage som den mottagits i. Du betalar själv returportot.

Vid byte eller återbetalning måste du alltid kontakta kundservice.

Returen godkännes först efter det att produkten har kontrollerats och inspekterats av vår personal. Därefter betalas pengarna tillbaka inom 30 dagar vid retur.

Har du valt faktura som betalningsalternativ i webbshoppen och väljer att göra en retur måste du betala fakturan till Klarna. Du får själv stå för returfrakten. Vi kan endast ta emot returer som är skickade till vår leveransadress, se nedan. Vi förbehåller oss rätten att neka retur av specialorder eller icke standardsortiment.

Du får välja om du vill ha återbetalning eller en annan vara i utbyte.

Reklamationer

Vid reklamation måste du kontakta vår kundservice innan varan returneras.

För att vi ska kunna ersätta en reklamation måste minst halva innehållet vara kvar, samt att du reklamerar inom 14 dagar efter det du mottagit varan. För övrigt kan en produkt endast reklameras vid tillverknings/fabrikationsfel.

Du betalar själv kostnaden för retur till oss.

Har fel vara skickats står vi naturligtvis för returfrakten.

Så fort personalen har analyserat varan och konstaterat felet återbetalas pengarna för returportot samt en ny felfri produkt skickas fraktfritt enligt önskemål.

Är försändelsen skadad så är det distributören av paketet/brevet som ska kontaktas.

Vi tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. Vid en eventuell tvist kommer ARNs rekommendationer att följas.

Reklamationer skall lämnas tillbaka till nedanstående adress, eller skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Returadress

Grön Lycka Cosmetics AB
Carina Folkesson
Häjla Röksäter 1
596 95 Väderstad